Ačkoliv Google je bezesporu tím celosvětově v celkovém součtu nejpoužívanější vyhledávače, lokálně jej mohou předstihnout jiné. To je i případ naší republiky. Většina lidí zde totiž stále ještě preferuje používat starý dobrý Seznam, a to i přesto, že Google má již i české rozhraní a znalost angličtiny tak není nutná.
Avšak znamená fakt, že je u nás nejpoužívanější i to, že je PPC reklama Seznam u nás nejužitečnější? Ne tak docela. Je zde totiž ještě nutno rozdělit, které skupiny obyvatel používají který vyhledávač. Například u starší generace je mnohem pravděpodobnější, že se budou držet osvědčené klasiky, zatímco mladí se nebudou tolik bát zkoušet nové věci.
Je tedy nutné vzít v úvahu věkovou a sociální skupinu. To však není vše. Ještě než se rozhodnete, zda podpoříte domácí Seznam, či zda budete chtít dělat u Google nákupy virtuálního prostoru pro vaši reklamu, je nutné zvážit další faktory.
Tím prvním je zaměření naší firmy. Budeme podnikat pouze v Čechách, nebo expandujeme i do zahraničí, případně se na to chystáme? Jak početnou očekáváme zahraniční zákaznickou základnu ve srovnání s tou domácí? A v neposlední řadě, jaký očekáváme odbyt produktů jak u nás, tak v zahraničí?
To vše jsou data, která nám mohou pomoci se rozhodnout. Přesto však nesmíme zapomenout, že se stále jedná o možný odhad budoucího vývoje, byť kvalifikovaný a založený na exaktních datech. Musíme tedy počítat s možností, že vše může být nakonec jinak díky nepředvídatelným okolnostem. To nám ostatně relativně nedávno ukázala i současná virová pandemie.
Avšak pokud chceme být úspěšní, musíme počítat i s těmito eventualitami. Jen tak nebudeme ničím překvapeni, a naše firma má mnohem větší šanci, že se jí v tvrdém tržním prostředí podaří prosadit. To je koneckonců náš hlavní cíl. Jen tak totiž budeme dosahovat stabilně zisku. A zisk je to, o co zde kráčí především.