Vybrat vhodný dárek pro klienty, zákazníky či zaměstnance není jednoduchý úkol. Nabídka je široká a je třeba při výběru zvážit několik kritérií. Samozřejmě je potřeba vzít ohled na cenu, která je daná na koupi reklamních či dárkových předmětů. Z toho je třeba vycházet. Dále je třeba zvážit, zda má daný produkt nést nějakou symboliku a vyjadřovat tak, čím se firma zabývá, co vyrábí nebo jaká je její filozofie. Na základě toho také lze dané produkty vybírat.
A co je tedy nejčastěji v nabídkách na reklamní produkty? Bývají to často kancelářské potřeby, jako tužky, propisky, zápisníky a bloky. Pro děti také pastelky, omalovánky a další předměty k tvoření. Často je také využíván reklamní textil. Zde lze vybrat od kšiltovek, čepic, šál až po bundy, vesty, košile, trika, tílka nebo reflexní vesty. Další oblastí lze také zařadit domácí potřeby a tam lze zmínit hrníčky a sklenice, příbory, nože, láhve či misky.
Samozřejmě jsou využívané i věci do auta, jako třeba škrabky, ubrousky a povinná výbava. Také věci na cestování a turistiku. Nově je také další využívaná oblast, kam spadají ekologické předměty. V dnešní době jde o aktuální téma a i firmy myslí v tomto duchu a snaží se při výběru svých reklamních produktů myslet i na to, aby zbytečně nezvyšovali produkci plastu. K ekologickým produktům lze přiřadit plátěnou tašku vlastním potiskem, tašky z přírodních materiálů, papírové tašky, plátěné batohy, skleněné láhve nebo bambusové výrobky či výrobky ze dřeva, papíru nebo bavlny. Jde o produkty, které nejsou vyráběné z plastu a některé zároveň ještě přispívají k zdravému způsobu života a ochraně planety. Může jít například o plátěné tašky, které si lidé berou na nákup na potraviny a tím se snižuje využívání jednorázových igelitových sáčků. Také skleněné láhve na pití pomáhají snižovat využívání jednorázových pet lahví.