Jak je účinná komunikace přes web? Pokud si vezmete, že jste firma. Firmy samy o sobě potřebují zpětnou vazbu pro zlepšování se a pro kritiku i pochvalu. Komunikace se zákazníky je jediným prostředkem, jak se tyto dva světy propojí. Představte si, že by vám nikdo nepsal recenze, takže by o vás nikdo ani nevěděl, a pokud by věděl, tak k vám nepůjde, protože budete mít nulové hodnocení. To byste určitě nechtěli. A teď to vezmeme z pohledu zákazníka. Něco byste na určitém obchodě hledali a třeba nenašli. Tak co uděláte, napíšete do obchodu přes nějaké okénko, kde buďto započne chat s operátorem nebo vám bude brzy odpovězeno na email. To samé, když u určitého produktu není napsáno to, co potřebujete vědět. Co uděláte? No přeci to samé. Napíšete do obchodu. 

web

Co třeba, když vám daná věc z online obchodu nepřijde, budou jí chybět určité díly nebo bude věc rozbitá? Opět budete komunikovat s obchodem a řešit daný problém. A přesně z tohoto důvodu je komunikace důležitá. Pokud firma chce nutně zpětnou vazbu od zákazníka, tak můžou posílat i formuláře či dotazníky ohledně spokojenosti s nákupem. Ale často se stává, že zákazníci na tyto emaily nereagují. Proto je dobré vymyslet něco, díky čemu by lidé více reagovali na dotazníky. Například nějaký kupón za nákup a po vyplnění dotazníku. 

web

Nebojte se tedy s obchodem či se zákazníky komunikovat. Komunikace je výborná nejen v tomto ekonomickém oboru, ale i v celém životě. Vezměte si, že kdyby komunikace celkově byla na bodu mrazu. Tak byste se nedovolali nikam. Ani doktorům, ani pro objednání jídla. Prostě nikam. Pokud neradi komunikujete nebo neradi někam voláte, tak to zkuste překousnout a komunikujte. Mnoho lidí má totiž nepříjemný pocit z telefonování někomu cizímu. Upřímně si řekněme, že když jsme mohli, tak jsme se obraceli na někoho z rodičů. Není to tak?